A 7 leggyakoribb hiba a kezdő vállalkozók arculatában. 

2025.11.14

Így javítsd ki

Mostanában több olyan vállalkozásba is belefutottam a neten aminek fapados volt az arculata,vagy gagyi módon összeeszkábálták a Social Media posztjait, így gondoltam írok róla .

Az arculat az a csendes háttér, ami vagy segíti a vállalkozásod fejlődését, vagy észrevétlenül hátráltatja.  A legtöbben úgy vágnak bele, hogy gyorsan kiválasztanak egy logót, két színt, valami véletlenszerű betűtípust, és már késznek is érzik. A gond akkor kezdődik, amikor megszólítanák az ideális vevőt, de a vizuális megjelenés teljesen mást üzen, mint amit szeretnének. Ránéz az ember lánya a hirdetésre és  vakarózik, hogy  valami nem stimmel. Három betűtípus szétdobálva,  össze nem illő színekkel és pixeles fotóval......Őszintén mondom amíg nem tanultam ezt az irányt  nekem is  mindegy volt melyik szöveg milyen betűvel van és  hova teszem de  ez nemcsak dizájn hanem marketing szempontból is fontos hiszen azt akarjuk hogy az irántunk vagy vállalkozásunk iránt érdeklődőknek tetsszen amit lát.  Most olyan hibákat mutatok, amelyekkel szinte minden kezdő találkozik, és azt is elmondom, hogyan lehet kijavítani őket egyszerűen és gyorsan.

Az első és leggyakoribb hiba az irány nélküli színválasztás. Sokan úgy választanak színeket, hogy egyszerűen ráböknek valamire, ami tetszik. Kedvenc színem kék és annyi.Ez azért probléma, mert a színpszichológia nagyon erősen befolyásolja, hogyan érzik magukat a vevőid, amikor ránéznek a márkádra. Ha például nyugalmat és profizmust szeretnél sugározni, de harsány pink vagy rikító türkiz szerepel a vizuális rendszerben, akkor már az első pillanatban rossz irányba tereled a közönséget.(Egy fogászatnak sem jó ha piros színt használ ) A megoldás az, hogy meghatározod a márkád hangulatát, és ehhez keresel színeket, nem fordítva.

A második gyakori hiba a túl sok betűtípus használata. A vállalkozók sokszor úgy érzik, attól lesz érdekes a megjelenés, ha telepakolják látványos betűkkel. Valójában ennek az ellenkezője igaz. Egy vagy két betűcsalád bőven elég ahhoz, hogy a márka összeálljon. Ha túl sok különböző stílust használsz, az olyan érzetet kelt, mintha nem lenne kontroll a megjelenés felett és ez bizonytalanságot sugall. A tiszta tipográfia mindig nyerő.

A harmadik hiba az, hogy nincs egységes képi világ. A vállalkozások gyakran minden felületre más stílusú grafikát és fotót raknak, attól függően, mit találnak éppen. Így azonban szétesik az arculat, és a vevőnek egyszerűen nem áll össze, hogy ki vagy,mit akarsz közvetíteni. A vállalkozások egy része nem is tartja ezt fontosnak, pedig a képi világ legalább olyan erős üzenet, mint maga a szöveg. A megoldás az, hogy előre meghatározol egy hangulatot és ehhez ragaszkodsz. Lehet ez letisztult, természetes, pasztell, prémium vagy minimalistán fekete fehér, a lényeg az egység.

A negyedik hiba a logó túlértékelése. A kezdők sokszor azt gondolják, hogy a logó a márka szíve lelke. Valójában a logó csak egy eleme a rendszernek. Ha a körülötte lévő szín, tipográfia és stílus nincs rendben, akkor a legszebb logó sem tud mit tenni. A márka lényege a teljes vizuális összhang. A logó önmagában kevés.

Az ötödik probléma az átgondolatlan hangvétel. Az arculat nem csak vizuális kérdés. A szövegezés stílusa, a kommunikáció hangja még fontosabb lehet. Ha például prémium szolgáltatást kínálsz, de könnyed, szlenggel teli mondatokkal kommunikálsz, a kettő üti egymást. Ugyanez fordítva is igaz. A hangvétel és a vizuális megjelenés együtt adják ki az élményt. Ha nem illenek össze, a márka gyengül.

A hatodik hiba a túlzsúfoltság. Sok kezdő úgy érzi, minél több minden van egy grafikai anyagon, annál erősebb lesz az üzenet. A valóság ennek az ellenkezője. A zsúfolt design nem mutat jó képet, fontos a negatív terek használata. A minimál itt nem azt jelenti, hogy üres a  poszter a poszt vagy a tábla amit az utcára készíttet a vállalkozó, hanem azt, hogy minden elemnek helye és szerepe van. Ha nincs, akkor nem kell elhelyezni. .

A hetedik, talán legkritikusabb hiba a következetlenség. Egyszer ilyen poszt, máskor olyan. Más szín, más betű, más stílus. A vevő nem tudja megtanulni, felismerni, megszokni a márkádat. A következetesség adja a profi érzetet. Nem az ötletesség, nem a túlzott kreativitás, hanem a rendszeresség és az ismétlődés. Ha mindig ugyanazt látja, kialakul az ismerősség, az ismerősségből pedig bizalom lesz.

Ha ezekkel a hibákkal tisztában vagy és kijavítod őket, már sokkal előrébb tartasz, mint a legtöbb kezdő vállalkozó. Nem kell hozzá hatalmas tudás vagy hosszú évek tapasztalata. Inkább tudatosság kell. A márkád akkor kezd el működni, amikor végre egy irányba mutat minden apró elem. Ha ezt sikerül elérned, a vizuális megjelenésed nem csak szép lesz, hanem eredményeket is hoz neked.

Ha szeretnéd ezt a működést gyakorlatba ültetni, készítettem egy letölthető Brandboardot, ami végigvezet azon, hogyan alakíts ki saját stílust anélkül, hogy trendeket hajszolnál. Ez alapján könnyebb lesz még egy Social Media posztot is  elkészíteni.

© 2024 Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen!